משפחת פרומן היא משפחה של צוללים מכורים. רועי  שעשה את כל דרכו כצולל עם קבוצת הריף ואף מוביל לעיתים קבוצות צוללים בחופשות מהלימודים מספר כאן רשמי מסע מספארי צלילה באוסטרליה.

הסיפור כולו מתחיל אי שם בקיץ 2006 שבו אחותי הצהירה: "אני נוסעת ל 9 חודשי טיול בעולם", לאחר רגע קל של תדהמה התעשתה אימי והודיעה ש 9 חודשים זה הרבה יותר מדי זמן בלי לראות את ביתה.

עמ"נ לקצר לכם את הסיפור, מצאנו את עצמנו מתכננים נסיעה לאוסטרליה הרחוקה בפסח 2007 לצורך אחוד משפחות.

מחסום האלמוגים הגדול בצילום מהחלל לאחר חיפוש אינטרנטי ממושך והתכתבויות אינסוף נקבע: את הטיול מתחילים ב- 3 ימי ספארי צלילה במחסום האלמוגים הגדול (Great Barrier Reef) עם מועדון הצלילה Pro Dive.

לאלו שלא מכירים
שונית המחסום הגדולה היא שונית האלמוגים הגדולה בעולם. השונית נמצאת בים האלמוגים, אל מול מחופי קווינסלנד בצפון מזרח אוסטרליה. היא מורכבת מ - 3000 שוניות ו 900 איים המשתרעים  לאורך 2,600 ק"מ!!! וניתן לראותה מהחלל.

הגיע המועד המיוחל ארזנו מזוודות ויצאנו לדרך בהרכב מלא... דרך ארוכה....
לאחר כיומיים טיסות הגענו לעיירה מקסימה בשם Cairns

המפגש הראשון עם השונית היה דווקא בכיתה, בהרצאה על השונית הגדולה, ערב היציאה לספארי. בהרצאה הוסבר על משפחות הדגים השונות, שמירת טבע ומה מצפה לנו מתחת למים האוסטרליים.

ביום הראשון לספארי יצאנו מ Cairns לכשלוש שעות הפלגה אל עבר השונית millin reef- petage  עם הספינה Scubapro 2 (לאלו שסובלים ממחלת ים כדורים מתאימים הם בגדר חובה!). לאחר העגינה פתחנו את היום ב check dive כדי לוודא שכולם בכושר ועל-מנת לוודא שגם באוסטרליה המים רטובים וחוקי הפיזיקה עובדים גם בצידו השני של העולם.

לאחר הצלילה, במים חמימים (27 מעלות פחות או יותר), חיכתה לנו ארוחת בוקר מבורכת בכל טוב. בכל זאת, צלילות עושות אותך רעב, לא?.

כבר מהצלילה הראשונה ניתן היה להבחין בגודל השונית, הכל שם גדול: דגים גדולים Humpheaded Parrot Fish  (בתמונה משמאל) וגושי אלמוגים ענקיים, לצורך השוואה שילוב של כל איזור המערות יחדיו בתור חימום.

על הסיפון היה עירוב מעניין של אנשים מכל קצוות העולם: אנגלים בקורס צלילה מים פתוחים, צולל מקצועי מספרד, זוג הולנדי ועוד... אווירה משגעת וצוות שעושה כל שביכולתו להנעמת הזמן מעל פני המים, בכל זאת זמן קצת עצוב כי יבשים, היה פשוט כיף.

היום הראשון הוקדש ל flyn reef - gordon והיה מלא בדגים אלמוגים וקצה זנבו של כריש.

ביום השני שכמובן נפתח בצלילה וארוחת בוקר (בסדר הזה) חיכתה לנו חוויה מעניינת. בהפסקת הצהריים ניתן היה לראות במבט חטוף מספר צבי ים בקרבת הספינה. בתור חובב כל חי ימי לא חשבתי פעמיים ולאחר וידוא שיש צופה מצוות הספינה (חובה לפני ירידה למים) לקחתי את ציוד השנרקול והצטרפתי לחבר'ה במים, כמובן רק על פני המים כי אין לבצע צלילות חופשיות לאחר צלילות אויר דחוס. היה מדהים לשחות בקרב הצבים ולראות אותםם עולים ויורדים במעין מחול שכזה. כל ההתרגשות של הצהריים לא העידה ולא במאום על הצפוי לנו בהמשך...

לפני צלילת הלילה של אותו יום רחשו שמועות שאתר הצלילה בו אנו עומדים לצלול flyn reef - the tracies הוא מקום מועד לצפייה בכרישים.... ירדנו למים בחשש קל, אחרי הכל כרישים + לילה ?!?. הצלילה התקדמה בצורה טובה, השונית בלילה מדהימה לפעמים עוד יותר מהיום, אך עדיין משהו חסר... כרישים. ואז, בחניית בטיחות, בעודנו סורקים את החושך,  מתגלה עין זוהרת בחשיכה, מעבר מהיר עם הפנס מגלה גוף כסוף ומעוצב כמו שרק אלפי שנות אבולוציה יכולות ליצור – כריש לבן סנפיר (White Tip) שוחה מסביבנו, אה כן היה לו גם חבר. את ההתרגשות הרבה היה ניתן לזהות בקלות לפי תנועות הפנסים הנמרצות וזאת רק גברה כאשר הם ליוו אותנו עד לעלייה לסירה. באותו לילה כולם הלכו לישון עם מנה גדושה של אדרנלין  וחיוך על הפנים.

היום השלישי חלף במהרה ועימו הצלילות האחרונות אך לא לפני מציאתו של נימו האבוד שהתחבא בדיוק במקום שהמדריכה ציינה בתדריך (מוזר שלא שאלו אותה בסרט).

התדריכים, מעבר להיותם מדויקים ומכווינים ביותר היו חלק קטן ממקצועיות הצוות המעוררת קנאה והערצה שבאה לידי ביטוי בידע נרחב ושמירה על הסביבה,  בבטיחות- מספרי ברזל, חתימה בכל עלייה מהמים...לא סתם - מקצוענות שנרכשה בדם (ראו גם:  שכחו אותי בים).

לאחר הפלגה חזרה לחוף תם לו הספארי. כמובן שהסיום הרשמי היה במפגש של כל הצוות והצוללים לבירה, אוכל וריקודים בפאב מקומי, הרי אנחנו באוסטרליה ולא יתכן שלא תהיה בירה בכל הסיפור.

לסיכום, היו אלה שלושה ימים מדהימים, מלאי צלילות משובחות, חוויות מרוממות וסיפורים מעניינים.

לכל מי שמעוניין ספארי צלילה באוסטרליה בהחלט מומלץ. יש לקחת בחשבון שהעסק יוצא די יקר בגלל הטיסות עד לשם ויש הרבה זמן טיסות , אך אם מזדמן לכם לבקר ביבשת הרחוקה אסור להחמיץ ספארי שכזה. מספר המועדונים רב ומגוון וכל אחד לוקח לאזור אחר של השונית, יש מספיק לכולם.

משפחת פרומן בהרכב מלא - רועי במרכז מאחור

מספר המלצות: כדורים נגד מחלת ים – חובה לאלו הרגישים. ציוד – אין טעם להיסחב עד לשם עם הציוד, תשכרו (החבילה כוללת אפילו מחשב צלילה).
עונה - ניתן לצלול כל השנה אך שווה להגיע לא בעונה הרטובה (חם וגשם).
סוג הספארי – גם שם יש אפשרויות להפלגות יומיות או למחייה על האוניה (
Liveaboard Trip  ) וודאו שאתם יוצאים לסוג שרציתם.

כל שנותר הוא לאחל לכולנו ימי צלילות בטוחים ומהנים, וכמו המקומיים נפרד ב Cheers mate,