אם  אתם תוהים מהי גרוטאת המתכת החלודה  שבתמונה נחסוך מכם את  הצורך בניחוש. זוהי דרגה ראשונה של ווסת. ולא סתם ווסת אלא ווסת מאוזן!  אז מה לכם הצוללים ולפיסת הברזל החלודה הזו? אז לכם אולי אין, אבל לבעליו יש ויש, שכן לא מכבר הוא הביא אותו אחר כבוד  למעבדת הציוד של מרינה דייברס. זה לא שהווסת לא עבד, אלא שירידה בביצועיו הביאה את בעליו למסקנה שהגיע הזמן להביאו לבדיקה.  כשגור, מנהל המועדון שהוא גם בעל הסמכות לטיפול בציוד של מספר יצרני ציוד גדולים וכבר ראה וסת  אחד או שניים במהלך שנותיו כמדריך צלילה ומנהל מועדון צלילה קיבל  את הווסת  לידיו הוא הבין שכנראה ניתנה לו הזדמנות לחזות באחד מפלאי תבל...

אך אם נוותר לרגע על הציניות ניווכח בשתי מסקנות העולות מהתמונות שלהלן האחת: ווסת הצלילה הוא פריט ציוד אמין מעין כמותו שמסוגל לסבול כמעט כל התעללות שניתן להעלות על הדעת ועדיין לתפקד, גם אם בצורה עלובה. 
השנייה: צוללים רבים, רבים מדי נוטים לזלזל בחשיבות הטיפול השוטף בציוד הצלילה בין אם מסיבות של חוסר מודעות, ובין אם כתוצאה מהרצון לחסוך במה  שבעיניהם נראה כנראה כהוצאה מיותרת לחלוטין.
גם אם התמונות הללו נראות לכם כדוגמה קיצונית, הרי שאנו נתקלים  לא  פעם  בווסתים שלא ראו טכנאי ציוד מספר שנים, או שטופלו ע"י מי שבמקרה הטוב הוא חשב שהוא יודע מה הוא עושה ומי שבמקרה  הגרוע  הוא שרלטן.
מאחר שאת החשיבות של הטיפול בציוד הצלילה ותקינותו אין צורך להציג  נותרה רק השאלה  בידי מי תפקידו אותו.

מועדוני הצלילה כמו גם יבואני הציוד מחזיקים מערך שירות  לציוד אותו הם מתפעלים או מוכרים, אך גם כאן, כמו בשירותי צלילה, ההבדלים באיכות השירות קיימים.
איך תדעו  מהי מת השירות  שתקבלו? אם אין לכם היכרות אישית רבת שנים עם טכנאי הציוד תצטרכו להסתמך על מספר מדדים:

1. מי הם האנשים שיטפלו בציוד שלכם. מה הניסיון שלהם  ואיזו הכשרה עברו לטיפול בציוד צלילה בכלל וציוד הצליל שלכם בפרט.  אמנם לא  קיימת  מערכת הכשרה פורמלית לטיפול בציוד צלילה אך יצרני הציוד מקיימים סדנאות שנועדו להעניק הכשרה לטיפול בציוד אותו הם מייצרים ומעניקים תעודות "הסמכה" למי שהשתתף בהן. אל תתביישו לבקש לראות אילו הסמכות יש לטכנאי הציוד שאליו פניתם.
2. המתקן "מעבדת הציוד" שבו מטופל הציוד שלכם. ממש כמו במוסך. בית מלאכה מוזנח מעיד ככל הנראה גם על איכות הטיפול שתקבלו במקום. לעומתו, מתקן נקי ומסודר, המצוייד בכלי עבודה איכותיים וכלים יעודיים של יצרן הציוד, גם אם אינו מעיד בהכרח על איכות העבודה שתתבצע במקום הרי שהוא יכול למד על  הרצינות  של בעליו כמו גם כוונותיו.
3. שימוש בספרת עבודה, טיפול ומפרט טכני וחלקי חילוף מקוריים של  יצרני הציוד שעבורם ניתן השירות.
4. מחיר – מחיר גבוה כמובן שאינו ערובה לאיכות. אך אחזקת מתקן הולם, מלאי חלפים וטכנאים מיומנים עולה  כסף. כמו בלימוד צלילה, גם כאן אין ארוחות חינם וטיפול מקצועי עולה כסף.

ולבסוף, חרי כל אלה עדיין עליכם הצוללים מוטלת החובה לבדוק את ציוד הצלילה ולהביאו לטיפול כל אימת שיש לכם ספק לגבי תפקודו או שמועד הטיפול השנתי שלו הגיע.